Zoeken in FAQ

my.tentoo

Het werkbriefje is geaccordeerd en blijft na enkele dagen nog steeds op niet verwerkt staan?

Er zijn 4 mogelijkheden.

1) Heb je het werkbriefje ingevoerd of gewijzigd? Dan heeft de medewerker het werkbriefje nog niet geaccordeerd. Je kunt dan het beste contact opnemen met de medewerker om aan te geven dat het werkbriefje nog geaccordeerd moet worden. De medewerker krijgt eveneens van ons per e-mail een herinnering voor het (opnieuw) accorderen van dit werkbriefje.

2) Zodra een werkbriefje is geaccordeerd, wordt het werkbriefje op de verzendlijst geplaatst. Het is mogelijk dat het werkbriefje nog op de verzendlijst staat.

3) Een andere mogelijkheid is dat het werkbriefje nog niet verwerkt is, omdat het een ‘probleem werkbriefje’ betreft. Bijvoorbeeld omdat er werkzaamheden op een dag zijn ingevoerd dat de betreffende medewerkeral al eerder gewerkt heeft. Hierover zullen wij met contact met de opdrachtgeverof de medewerker opnemen.

4) Het is ook mogelijk dat het werkbriefje per abuis niet verwerkt is. Hierover kun je contact met ons opnemen, zodat we dit alsnog zo snel mogelijk voor je in orde kunnen maken.

Ik heb een werkbriefje via de e-mail ontvangen, maar deze zie ik nog niet terug in de te accorderen

Het is dan waarschijnlijk de eerste keer dat de betreffende werknemervoor het bedrijf werkzaam is. Hierdoor is er nog geen koppeling tussen jullie. Om het werkbriefje te koppelen aan jullie account kun je contact opnemen met de ServiceDesk via 020 420 20 70. Met het referentienummer van het werkbriefje kan één van onze medewerkers de koppeling maken. Je kunt ook eenmalig het werkbriefje handmatig tekenen en via de fax (020 625 16 55) of via de e-mail (werkbriefjes@tentoo.nl) versturen naar Tentoo. Bij de volgende uibetaling zorgen wij dat de koppeling er wel is.

Kan ik ook op een gedeelte van de naam zoeken?

Ja, ook als je alleen de beginletter van de naam invult boven in de kolom bij 'Naam' en vervolgens op de button ‘Zoeken’ klikt, verschijnen alle uitvoerders met de betreffende letter.

Kan ik de prijsafspraak vastzetten voor freelancers/flexwerkers die werkzaam zijn voor mij?

Dit is mogelijk in het scherm ‘Bedrijfsgegevens’ bij 'Soort bedrag'. Hier kun je een keuze maken uit excl. BTW incl. commissie, excl. BTW excl. commissie, bruto excl. commissie, netto excl. commissie.

Kan ik zonder contact op te nemen mijn bedrijfsgegevens wijzigen?

Ja, dat is mogelijk voor alle gegevens die in het scherm ‘Bedrijfsgegevens’ staan weergegeven. Je vult ter bevestiging altijd je wachtwoord in. De gegevens zijn na opslaan direct gewijzigd. 

Ik ben mijn logingegevens vergeten en ben hoofdgebruiker. Hoe krijg ik nieuwe inloggegevens?

Voor een nieuw wachtwoord kun je contact opnemen met de Servicedesk. Wij sturen je dan per e-mail een nieuw wachtwoord toe. Je kunt de Servicedesk bereiken via 020 420 20 70 of info@tentoo.nl.

Wat houdt de pre-pay status in?

Indien pre-pay op ‘JA’ staat in het overzicht ‘Werkbriefjes’, worden je werkbriefjes pas uitbetaald nadat je opdrachtgever de factuur voor deze werkbriefjes heeft voldaan (zie artikel 3.3 van de Algemene Voorwaarden).

Kan ik werkbriefjes verwijderen?

Ja, maar dit is alleen mogelijk als het werkbriefje nog niet geaccordeerd is. Om het werkbriefje te verwijderen, klik je in het overzicht op het betreffende werkbriefje. Onderaan de pagina kun je het werkbriefje verwijderen. Zodra het werkbriefje is verwijderd, wordt je opdrachtgever hierover geïnformeerd per e-mail.

Kan ik werkbriefjes wijzigen?

Ja, maar dit is alleen mogelijk als het werkbriefje nog niet geaccordeerd is. Je kunt in het overzicht in my.tentoo op het betreffende werkbriefje klikken. Onderaan vind je de optie om het werkbriefje te bewerken. Nadat je de wijziging hebt verwerkt, klik je op ‘Wijzigingen opslaan’ en verzend je het werkbriefje. 

Hoe kan ik de instelling van mijn pc veranderen zodat elk gegeven in een aparte kolom in Excel terecht komt?

Ga in Windows naar het configuratiescherm en klik op Landinstellingen. Kies ‘Aanpassen’. In het tabblad ‘Getallen’ verander je het lijstscheidingsteken naar punt komma (;). Klik daarna op OK. Als je de gegevens opnieuws download komen de gegevens in aparte kolommen.

Kan ik een overzicht naar Excel exporteren?

Vanuit my.tentoo is het mogelijk om een excelsheet te exporteren met een overzicht van werkbriefjes en opdrachtgevers. Onderaan de pagina ‘werkbriefjes’ vind je de optie om een overzicht te downloaden. Door op de paperclip te klikken, kun je zelf selecteren welke gegevens je in het overzicht wilt zien.

Als opdrachtgever is het mogelijk om een overzicht uit te draaien door bij 'Productie' een bepaalde datum in te geven en op de button 'Zoek' te klikken (onder geslacht). Vervolgens worden alle freelancers/flexwerkers getoond die vanaf die datum bij de organisatie werkzaam zijn geweest. Andere selecties zijn uiteraard ook mogelijk.

Elke keer als ik mijn wachtwoord invul, wordt er aangegeven dat deze onjuist is

Inloggen op my.tentoo via Firefox kan helaas soms problemen geven. Firefox wijzigt soms ten onrechte een wachtwoord, nadat handmatig het wachtwoord wordt ingevoerd. Omdat de tekens van het wachtwoord niet weergegeven worden, is dit niet zichtbaar.

Je kunt het volgende zelf wijzigen in uw Firefox webbrowser

  • Open het menu 'Extra';
  • Klik dan 'Opties' aan;
  • Klik op het tabje 'Beveiliging';
  • Klik op de knop 'Opgeslagen wachtwoorden';
  • Verwijder vervolgens de opgeslagen wachtwoorden voor my.tentoo.nl door op de desbetreffende regel te klikken en druk vervolgens op de knop 'Verwijderen'.

Hierna moet het weer mogelijk zijn om in te loggen.

Het lukt mij niet om mijn wachtwoord te wijzigen

Een wachtwoord moet bestaan uit een combinatie van letters, cijfers en leestekens. Zoals tentoo1! of welkom5*. Het minimum aantal karakters voor het wachtwoord is 8 en het maximum is 15.

Hoe krijg ik nieuwe inloggevens?

Als je freelancer/flexwerker of ZZP-er bent, klik dan op ‘Loginnaam’ of ‘Wachtwoord vergeten’ in het inlogscherm. Vul vervolgens je loginnaam of e-mailadres in. Je krijgt dan nieuwe inloggegevens toegestuurd per e-mail.

Opdrachtgevers die hun wachtwoord zijn vergeten, kunnen contact opnemen met de hoofdgebruiker van my.tentoo. De hoofdgebruiker kan het oude account verwijderen en een nieuwe aanmaken. De nieuwe gegevens ontvang je per e-mail.

Het lukt mij niet de Algemene Voorwaarden te accorderen (ik kan geen vinkje zetten)?

Om de Algemene Voorwaarden te kunnen accepteren, moeten ze volledig gelezen zijn. Je scrollt met de scrollbar helemaal naar het eind van de pagina en zet onderaan een vinkje bij ‘Ik ga akkoord met de Algemene Voorwaarden’.