Verminderen van rompslomp bij uitstroom in contactcenters Verminderen van rompslomp bij uitstroom in contactcenters

Veel contactcenters hebben te maken met een hoge uitstroom. Deze ligt jaarlijks rond de 35 procent (voor inhouse en facilitair). Hierdoor ben je veel tijd en geld kwijt aan het inwerken van nieuwe werknemers en aan het uitschrijven van de vertrekkende medewerker. Terwijl dit helemaal niet nodig is.

Hoe kun je uitstroom beperken?

Uitstroom hangt voor een groot deel samen met werkplezier en andere organisatiefactoren. Met deze tips kan je uitstroom aanzienlijk verlagen:

  • Betere instroom: neem je vacatureteksten eens onder loep. Wees vooraf duidelijk over wat jij van je werknemer verwacht en omgekeerd. Wat betekenen ‘goede communicatieve vaardigheden’ nu echt?;
  • Het aanbieden van trainingen en scholing: laat zien dat je in je werknemers wilt investeren door hen op te leiden;
  • Laat een goede telemarketeer eens een script ontwikkelen of junior medewerkers begeleiden;
  • Afwisselend werk: wissel inbound en outbound telefonie af of laat werknemers eens meewerken op een andere afdeling of een ander project;
  • Sociale contacten: maak het werk leuk door uitjes, borrels en incentives. Betrokken werknemers verlaten minder snel het bedrijf.

Uitstroom en payroll

Uitstroom hangt voor een groot deel samen met aspecten die binnen de organisatie spelen, zoals werksfeer en werkplezier. Dit zijn zaken waar je dagelijks aandacht aan moet besteden. Waar je geen omkijken meer naar hebt als je kiest voor payroll, zijn de administratie, fiscale- en juridische zaken die uitstroom met zich mee (kunnen) brengen.

  1. Ja, ik wil gratis advies

  2. Contact

    Maak een keuze
  3. E-mail
    U heeft een ongeldig e-mailadres ingevoerd
  4. Telefoonnummer
    Vul hier uw geldig telefoonnummer in
  5. Voor- en achternaam
    Vul hier uw volledige naam in
  6. De informatie wordt niet opgeslagen en alleen gebruikt voor het eerste contact.

8,1

Klantbeoordeling Tentoo

Op basis van 1979 klantbeoordelingen van alle diensten van Tentoo


8,1 uit 10

  • “Jullie maken mijn werkleven makkelijker en leuker met de ondersteuning en jullie klantvriendelijkheid”.

    Kim Coppes
  • "Tentoo verzorgt voor ons de salarisadministratie. Onze mensen hebben elke maand netjes hun salaris, de loonstrookjes kloppen altijd en ik heb nergens omkijken naar. Tentoo is een professionele en efficiënte club."

    Henk Jan Beltman - CCO Tony’s Chocolonely
  • "Door de geweldige service die jullie verlenen heb ik rust! Dank jullie wel!"

    Maria Kapteijns - Actrice
  • “Heel, heel veel dank. Wat Tentoo belooft, maakt het meer dan waar. Zuinig zijn (en trots) op al die goede medewerkers!”

    Marius Schalwijk
  • "Payrolling van Tentoo is dé oplossing die zowel voor onze reisorganisatie als voor de reisbegeleiders perfect uitpakt. Wij kunnen nu langer op flexibele basis samenwerken. Payroll is ideaal voor de seizoensbranche!"

    Marieke Warnaar - HR Executive Koning Aap
  • “Ik ben zeer tevreden over het digitaal aanleveren van de uren, de uitbetaling van het loon en de herinnering als de uren nog niet zijn getekend door de opdrachtgever. Mijn dank hiervoor. Als ik dit in een cijfer uitdruk, is dit een dikke 10.”

    Els Slagter
  • “Uitstekend team, werkt snel en accuraat en neemt ons een hoop hoofdpijn uit handen.”

    Gerard de Rooij – Van Verre

Tentoo.nl maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan met het gebruik van deze website, ga je akkoord met het plaatsen van deze cookies. Lees meer »