Zoeken in FAQ

Callcenters en payroll

Speelt payroll in op de problematiek van callcenters?

In een contact- of callcenter wil je snel en makkelijk mensen kunnen inzetten: bij korte projecten en op drukke momenten. De vele korte projecten in de sector maken het noodzakelijk om de mogelijkheid te hebben medewerkers flexibel in te zetten. Er is immers tijdens het opschalen van een project of het aangaan van een nieuw project, niet bekend wat de benodigde capaciteit voor het project is.

Deze behoefte aan flexibiliteit kan in eigen beheer worden opgevangen. Je loopt dan wel tegen een aantal beperkingen aan:

  • Na 3 maanden kunnen werknemers met een nul-urencontract aanspraak maken op uren;
  • Tijdelijke contracten mag je maar 2 keer verlengen;
  • Salarisadministratie, loonbelastingen en jaarverslagen kosten veel tijd om te maken en op orde te houden.
  • Projecten lopen niet synchroon met eventuele arbeidscontracten. In de praktijk blijkt het erg lastig om dit goed te managen.

Korte projecten en payroll
Bij korte projecten bij callcenters, biedt payroll een uitkomst. Met payroll kun je, onder de CAO van Tentoo, voor een periode van 5,5 jaar werknemers flexibel inzetten wanneer jij hen nodig hebt. Je betaalt alleen de uren die de werknemer werkt. In sommige gevallen zal in plaats van de Tentoo CAO, de NBBU CAO toegepast worden.

Bekijk hier de mogelijkheden van payroll werkgevers of vraag hier de vrijblijvende offerte payroll aan.

Hoe kun je uitstroom en de kosten beperken bij callcenters

Veel contact- en callcenters hebben te maken met een hoge uitstroom. Deze ligt jaarlijks rond de 35 procent (voor inhouse en facilitair). Hierdoor ben je veel tijd en geld kwijt aan het inwerken van nieuwe werknemers en aan het uitschrijven van de vertrekkende medewerker(s), terwijl dit helemaal niet nodig is.

Hoe kun je uitstroom beperken?
Uitstroom hangt voor een groot deel samen met werkplezier en andere organisatiefactoren. Met deze 5 tips kan je uitstroom aanzienlijk verlagen:

  • Betere instroom: neem je vacatureteksten eens onder loep. Wees vooraf duidelijk over wat jij van je werknemer verwacht en omgekeerd. Wat betekenen ‘goede communicatieve vaardigheden’ nu echt?;
  • Het aanbieden van trainingen en scholing: laat zien dat je in je werknemers wilt investeren door hen op te leiden. Dit kan ook on-the-job. Ze raken meer betrokken, doen hun werk beter en hebben er meer plezier in;
  • Laat een goede telemarketeer eens een script ontwikkelen of junior medewerkers begeleiden;
  • Afwisselend werk: wissel inbound en outbound telefonie af of laat werknemers eens meewerken op een andere afdeling of een ander project;
  • Sociale contacten: maak het werk leuk door uitjes, borrels en incentives. Betrokken werknemers verlaten minder snel het bedrijf.

Uitstroom en payroll
Uitstroom hangt voor een groot deel samen met aspecten die binnen de organisatie spelen, zoals werksfeer en -plezier. Dit zijn zaken waar je dagelijks aandacht aan kan besteden. Waar je geen omkijken meer naar hebt als je kiest voor payroll, is de administratie die uitstroom met zich meebrengt. Denk hierbij aan contractbeëindiging, uitbetaling van vakantiegeld, et cetera.

Bekijk hier de mogelijkheden van payroll werkgevers of vraag hier de vrijblijvende offerte payroll aan.

8,1

Klantbeoordeling Tentoo

Op basis van 1979 klantbeoordelingen van alle diensten van Tentoo


8,1 uit 10

  • “Jullie maken mijn werkleven makkelijker en leuker met de ondersteuning en jullie klantvriendelijkheid”.

    Kim Coppes
  • “Heel, heel veel dank. Wat Tentoo belooft, maakt het meer dan waar. Zuinig zijn (en trots) op al die goede medewerkers!”

    Marius Schalwijk
  • “Ik ben zeer tevreden over het digitaal aanleveren van de uren, de uitbetaling van het loon en de herinnering als de uren nog niet zijn getekend door de opdrachtgever. Mijn dank hiervoor. Als ik dit in een cijfer uitdruk, is dit een dikke 10.”

    Els Slagter
  • "Payrolling van Tentoo is dé oplossing die zowel voor onze reisorganisatie als voor de reisbegeleiders perfect uitpakt. Wij kunnen nu langer op flexibele basis samenwerken. Payroll is ideaal voor de seizoensbranche!"

    Marieke Warnaar - HR Executive Koning Aap
  • "Door de geweldige service die jullie verlenen heb ik rust! Dank jullie wel!"

    Maria Kapteijns - Actrice
  • "Tentoo verzorgt voor ons de salarisadministratie. Onze mensen hebben elke maand netjes hun salaris, de loonstrookjes kloppen altijd en ik heb nergens omkijken naar. Tentoo is een professionele en efficiënte club."

    Henk Jan Beltman - CCO Tony’s Chocolonely
  • “Uitstekend team, werkt snel en accuraat en neemt ons een hoop hoofdpijn uit handen.”

    Gerard de Rooij – Van Verre

Tentoo.nl maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan met het gebruik van deze website, ga je akkoord met het plaatsen van deze cookies. Lees meer »