Op vrijdag 14 december is Tentoo tot 16.45 uur per e-mail en telefoon bereikbaar. Wij staan je graag weer te woord op maandag 17 december vanaf 8.30 uur.

020 - 420 20 70

Tips voor het werven van klanten

Drie wervingstips:

  • Houd website en social media in orde
  • Bepaal doelgroep en boodschap
  • Wees zakelijk en to the point

Bel direct naar 020 - 238 69 36 voor meer informatie!

Tips voor het werven van klanten

Wist je dat jouw inkomen als freelancer volledig afhankelijk is van de hoeveelheid en de omvang van jouw opdrachten? Het is dus van groot belang dat voortdurend bezig bent met klanten en opdrachten werven. Dit wordt ook wel acquisitie genoemd. Je hebt ongetwijfeld een goed product of waardevolle dienst die je aanbiedt, maar klanten komen niet vanzelf naar je toe! Lees hier drie tips voor het werven van klanten:

Tip 1: Zorg dat je website en social media pagina's in orde zijn

Wanneer je potentiële klanten benadert, gaan ze je ongetwijfeld opzoeken op het internet. Als je website en je social mediaprofielen niet op orde zijn, kunnen ze afknappen. Zorg er daarom voor dat deze er professioneel uit zien. Dus verwijder die dronken party pics! Daarnaast zijn je pagina’s een goede manier om je klanten te overtuigen van jouw kwaliteiten.

Tip 2: Bepaal je doelgroep en je boodschap

Voordat je potentiële klanten benadert, is het belangrijk te bedenken wat je aanbiedt en waarom dat aansluit op de behoefte van een bepaalde doelgroep. Bedenk welke soort opdrachtgevers behoefte hebben aan jouw product of dienst. Wanneer je keuzes maakt, wordt het makkelijker om deze potentiële klanten te vinden en te benaderen. Bedenk vervolgens waarom het voor de potentiële klant noodzakelijk is om met jou te gaan samenwerken. Die boodschap moet je zien over te brengen.

Tip 3: Wees zakelijk en to the point

Neem je contact op met je potentiële klant, pas op dat je niet te lang over koetjes en kalfjes praat, maar kom snel to the point. Vertel dus kort wat jouw product of dienst inhoudt en wat de waarde is voor deze potentiële klant. Hopelijk weet je hiermee de interesse van de klant te wekken en mag je op afspraak komen. Dat is immers het doel van acquisitie. Hierbij werkt bellen beter dan mailen. Het is persoonlijker en levert vaak een betere respons op.

Afspraak gemaakt?

Gefeliciteerd! Maar nu begint het pas. De eerste indruk is belangrijk, dus wees op tijd en kleed je netjes. En nog een dikke tip voor de afsluiting van het gesprek: houd de regie in handen! Sluit bijvoorbeeld af met: “Bedankt voor uw tijd. Ik bel u volgende week woensdag op om te horen of we dit probleem samen gaan oplossen”. Hierdoor hoef je niet onnodig lang te wachten op de reactie van de klant, maar blijft de regie in jouw handen.

Gaan ze de samenwerking met jou aan?

Mooi, je hebt het geflikt! En nu aan de bak..! Zorg ervoor dat je de klant naar tevredenheid bedient. Want een tevreden klant komt bij je terug voor nog meer werk. En hij zal je aanbevelen bij anderen. Dat maakt het acquisitieproces een stuk makkelijker. En ook al heb je één of meerdere opdrachten, vergeet niet dat het werven van klanten door moet gaan. Zo kom je nooit zonder opdrachten te zitten!

Veelgestelde vragen:

8,1

Klantbeoordeling Tentoo

Op basis van 1979 klantbeoordelingen van alle diensten van Tentoo


8,1 uit 10

  • “Heel, heel veel dank. Wat Tentoo belooft, maakt het meer dan waar. Zuinig zijn (en trots) op al die goede medewerkers!”

    Marius Schalwijk
  • "Payrolling van Tentoo is dé oplossing die zowel voor onze reisorganisatie als voor de reisbegeleiders perfect uitpakt. Wij kunnen nu langer op flexibele basis samenwerken. Payroll is ideaal voor de seizoensbranche!"

    Marieke Warnaar - HR Executive Koning Aap
  • "Door de geweldige service die jullie verlenen heb ik rust! Dank jullie wel!"

    Maria Kapteijns - Actrice
  • “Jullie maken mijn werkleven makkelijker en leuker met de ondersteuning en jullie klantvriendelijkheid”.

    Kim Coppes
  • “Ik ben zeer tevreden over het digitaal aanleveren van de uren, de uitbetaling van het loon en de herinnering als de uren nog niet zijn getekend door de opdrachtgever. Mijn dank hiervoor. Als ik dit in een cijfer uitdruk, is dit een dikke 10.”

    Els Slagter
  • “Uitstekend team, werkt snel en accuraat en neemt ons een hoop hoofdpijn uit handen.”

    Gerard de Rooij – Van Verre
  • "Tentoo verzorgt voor ons de salarisadministratie. Onze mensen hebben elke maand netjes hun salaris, de loonstrookjes kloppen altijd en ik heb nergens omkijken naar. Tentoo is een professionele en efficiënte club."

    Henk Jan Beltman - CCO Tony’s Chocolonely
Onbekommerd ondernemen

Webinar: Personeel vinden, binden en boeien

Wapen je als werkgever tegen de krappe arbeidsmarkt. In ons gratis webinar krijg je concrete tips, ervaringen en oplossingen hoe je personeel vindt, bindt én boeit.

Bekijk webinar

Tentoo.nl maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan met het gebruik van deze website, ga je akkoord met het plaatsen van deze cookies. Lees meer »