Je hebt van die bedrijven waar bijna iedereen voor wil werken. Ze staan te boek als dé ideale werkgever. Dit kan natuurlijk komen doordat ze een aansprekend merk hebben en/of groot zijn in een bepaalde branche. Employer branding kan ook hieraan bijdragen. Steeds meer bedrijven zetten dit actief in om de status van ‘Great Place to Work’ te bereiken.
Employer branding wint aan populariteit nu de arbeidsmarkt krapper en krapper wordt. Logisch: als je goed kunt laten zien wat jou interessant en goed maakt als werkgever, heeft dat een positieve weerslag op het aantal sollicitaties dat je als bedrijf ontvangt.
De beste kandidaten
Ook als het aanbod van personeel groot is en er geen sprake (meer) is van krapte op de arbeidsmarkt, is employer branding waardevol. Je wilt als werkgever namelijk altijd de allerbeste kandidaten werven. En die blijven schaars. Met goede employer branding is de kans groter dat die kandidaten voor jouw bedrijf kiezen.
Daarnaast zorgt een sterke en positieve employer brand ook voor het behouden van personeel. Je medewerkers zijn trots op het imago van jou als werkgever en ze kunnen zich ermee identificeren. Ze zijn betrokken en gemotiveerd. Bovendien verzuimen je medewerkers minder en presteren ze beter. Logisch dus dat employer branding steeds meer aandacht onder werkgevers krijgt.