Wij helpen je graag. Bel óf mail ons voor direct contact.

Freelancers & Flexwerkers 020 420 20 70 info@tentoo.nl
Opdrachtgevers 020 524 60 52 klantenteam@tentoo.nl
Opdrachtgever worden? 020 723 09 53 sales@tentoo.nl

Wij helpen je graag. Bel óf mail ons voor direct contact.

Freelancers & Flexwerkers 020 420 20 70 info@tentoo.nl
Opdrachtgevers 020 524 60 52 klantenteam@tentoo.nl
Opdrachtgever worden? 020 723 09 53 sales@tentoo.nl

Hoe vind en bind je de juiste talenten voor je organisatie?

Employer Branding:
Download de gratis whitepaper


De 5 HR-kwesties van 2017

Employer BrandingDe economie trekt alweer een hele poos aan en veel bedrijven kunnen investeren in extra personeel om zo kansen op groei te benutten. Deze positieve ontwikkeling zorgt er echter wel voor dat het aantal werkgevers dat moeite heeft om jong talentvol personeel te vinden stijgt. Werkgevers moeten met elkaar concurreren voor de beste kandidaten.

Als ondernemer in het MKB heb je twee uitdagingen:

  1. Het vinden en bereiken van de juiste talenten voor je vacatures;
  2. Het behouden van goede medewerkers.

De oplossing: Employer Branding

Employer branding kan je bedrijf helpen in de jacht naar nieuw talent. Steeds meer bedrijven passen het toe. Het mooie is dat employer branding niet alleen helpt bij de jacht naar talent. Het draagt ook bij aan het behoud van goede medewerkers, de werksfeer, de productiviteit én de naamsbekendheid van je bedrijf.

Wat is employer branding?

Employer branding betekent werken aan het imago van je bedrijf als werkgever. Bedrijven die employer branding toepassen proberen een authentieke voorkeurspositie te verkrijgen bij potentiële nieuwe medewerkers. Ze willen bekend staan als een geweldige plek om te werken.

Het belang van employer branding

Je hebt van die bedrijven waar bijna iedereen voor wil werken. Ze staan te boek als dé ideale werkgever. Dit kan natuurlijk komen doordat ze een aansprekend merk hebben en/of groot zijn in een bepaalde branche. Employer branding kan ook hieraan bijdragen. Steeds meer bedrijven zetten dit actief in om de status van ‘Great Place to Work’ te bereiken.

Employer branding wint aan populariteit nu de arbeidsmarkt krapper wordt. Logisch: als je in staat bent goed te laten zien wat je interessant en goed maakt als werkgever, dan heeft dat een positieve weerslag op het aantal sollicitaties dat je als bedrijf ontvangt.

Ook als het aanbod van personeel groot is en er dus geen sprake is van krapte op de arbeidsmarkt, is employer branding waardevol. Je wilt als werkgever namelijk altijd de allerbeste kandidaten werven. Die zijn schaars. Met goede employer branding is de kans groter dat die kandidaten voor jouw bedrijf kiezen.

Behalve dat een sterk en positief employer brand zorgt voor een aantrekkingskracht op jonge talenten, zorgt het er ook voor dat het personeel langer voor je blijft werken. Het personeel is trots op het imago van de werkgever en kan zich ermee identificeren. Ze zijn betrokken en gemotiveerd. Bovendien verzuimen ze minder en presteren ze beter. Logisch dus dat employer branding steeds meer aandacht onder werkgevers krijgt!

Het belang van de ‘Why’ bij employer branding

Marketeers zijn al jaren in de ban van ‘The Golden Circle’, een theorie die bedacht is door Simon Sinek. De theorie stelt dat het van belang is duidelijk de ‘Why’ van je bedrijf te communiceren om de producten of diensten goed te kunnen verkopen. Het is niet belangrijk wát je als bedrijf doet of hóe je dat doet, maar waaróm je het doet. Denk bijvoorbeeld aan Tony’s Chocolonely. Hun succes is niet alleen te verklaren door de kwaliteit van hun chocolade. Minstens zo belangrijk is de reden waarom ze chocolade maken en verkopen (een einde maken aan slavernij).

Toegegeven: The Golden Circle is een theorie, geen wetmatigheid. Als je een pot augurken koopt dan wil je augurken die goed smaken voor een niet-al-te-hoge prijs. Waarom de augurkenboer de augurken maakt zal je worst zijn. Maar in veel gevallen snijdt de theorie wel hout: het verklaart bijvoorbeeld het succes van Apple, Tony’s Chocolonely en De Correspondent. Dat zijn merken waar je fan van bent, affiniteit mee hebt en mee gezien wilt worden. Je bent trots een product van hen te gebruiken.

Dan nu het sprongetje naar recruitment. Er zijn mensen die nog meer binden met een merk dan de allertrouwste klanten. Dat zijn de medewerkers van het merk. Het liefst werkt een professional voor een bedrijf met een duidelijke ‘why’ die in lijn ligt met wat hij of zij zelf belangrijk vindt. Als dat het geval is dan heb je een match made in heaven. De ‘Why’ maakt dus een onderdeel uit van employer branding.

De algehele ‘Why’ van je bedrijf is belangrijk en draagt bij aan het employer brand. Maar bij employer branding is het natuurlijk ook van belang een goed en positief beeld te schetsen van je bedrijf als werkgever. Daarvoor moet je eerst je employer brand in kaart brengen.

Praktijkcasus: het Employer Brand van Tentoo

Natuurlijk hebben wij bij Tentoo nagedacht over ons employer brand. Wij hebben een duidelijke visie op werkgeverschap en hebben een duidelijk beeld van ons ideale imago als werkgever.

De ´Why´ van Tentoo

Met onze dienstverlening nemen wij administratieve verplichtingen en financiële risico’s rondom werkgeverschap, uitbetalingen en belastingzaken van ondernemers uit handen. Maar waarom doen wij dit?

Tentoo vindt dat ondernemers, freelancers en andere professionals zich zorgeloos moeten kunnen bezighouden met hetgeen dat ze het liefste doen: hun vak uitoefenen. Dat ze vol enthousiasme en ambitie kunnen werken en daarbij succesvol kunnen worden. Zaken die hen daarin belemmeren nemen wij weg. Zo kunnen onze klanten onbekommerd ondernemen.

De visie van Tentoo op werkgeverschap

Tentoo vindt dat ook de medewerkers onbekommerd moeten kunnen werken. Dat begint met een veilige en gezonde arbeidsomstandigheden en goede arbeidsvoorwaarden. Daarnaast vinden wij persoonlijke ontwikkeling heel erg belangrijk. Ons personeel krijgt alle ruimte om te groeien, zodat hun potentie ten volste benut wordt. Waarom? Onze visie is dat werknemers het beste uit zichzelf kunnen halen als ze de vrijheid hebben zich te kunnen ontwikkelen. Behalve dat dit goed is voor het bedrijf, zorgt dit bij de medewerkers voor uitdaging, motivatie en werkplezier.

Werken bij Tentoo

Persoonlijke groei is dus heel belangrijk bij Tentoo. Dat uit zich in de volgende zaken:

  • Wij stimuleren werknemers om opleidingen en cursussen te volgen;
  • Medewerkers krijgen de ruimte om eigen initiatieven te bedenken én deze uit te voeren als het een goed idee blijkt te zijn;
  • Medewerkers worden uitgedaagd om deel te nemen aan interdisciplinaire projectgroepen, om bijvoorbeeld ICT-systemen te verbeteren of om de werksfeer onder de loep te nemen;
  • Er stromen regelmatig medewerkers door in nieuwe (hogere) functies zodra ze er aan toe zijn.

Verder kenmerkt de werksfeer bij Tentoo zich als informeel, open en laagdrempelig. De lijnen zijn kort en het management en de directie zijn zo goed als altijd bereikbaar om te sparren of voor overleg. Verder is er ruim voldoende ruimte voor gezelligheid: de week wordt afgesloten met een borrel en er zijn regelmatig personeelsuitjes en feestjes.

Download de gratis whitepaper over employer branding

Wil je meer weten over employer branding? Download dan ons gratis whitepaper!

In de whitepaper vind je:

  • Tips hoe jij het employer brand van jouw bedrijf kunt bepalen;
  • Wat de nieuwe generatie werknemers zoekt in een werkgever;
  • Tips hoe jij het employer brand succesvol kunt communiceren;
  • Wat de rol van social media zijn bij employer branding.

Zit je al een te lange tijd met een vacature die je maar niet krijgt ingevuld? Informeer dan bij onze recruiters of zij je kunnen helpen. Met 12.000 kandidaten in hun netwerk hebben ze voor elke functie een professional ter beschikking. Bekijk hier meer informatie over recruitment van Tentoo of bel ons via 020 524 60 55.

Freelancers over Tentoo

  • "Ga vooral zo door!"

    Mike Strik - Digitale duizendpoot
  • "Na 27 jaar trouwe dienst verloor ik mijn baan. Als 45 plusser is het lastig solliciteren. Gelukkig kon ik via payroll van Tentoo snel als freelancer aan de slag, zonder mijn sociale zekerheid te verliezen. Een ideale uitkomst!"

    Henri Janssen - Technisch Schrijver
  • "Door de geweldige service die jullie verlenen heb ik rust! Dank jullie wel!"

    Maria Kapteijns - Actrice
  • "Ik ben erg tevreden over de serviceverlening. Ik heb Tentoo al aan vele kennissen aanbevolen die de tijd - net als ik - nog niet rijp achten om zzp’er te worden. Payrolling is een goede tussenoplossing!"

    J. Kooman - Marketing & Communicatieprofessional
  • "De medewerkers zijn altijd erg vriendelijk en behulpzaam."

    David Sinner - Lichttechnicus
  • "Gewoon geen gezeur, alles online invullen. En alles is lekker gemakkelijk digitaal terug te zien op my.tentoo. En gelukkig geen papieren post."

    Elmer Kloppenburg - Sportinstructeur
  • "Ik ben al jaren super tevreden met Tentoo!"

    Corinne van der Heiden - Visagiste
  • "Niets op aan te merken. Ik ben wel eens vaker uitbetaald door payroll bedrijven. Ik vind Tentoo tot nu toe het meest professioneel. Super!"

    Philip Korff de Gidts - Logistiek en traffic medewerker

7.8
Tentoo scoort een 7.8/10 op basis van 1.269 beoordelingen

Werkgevers over Tentoo

  • “Act4you werkt al jaren naar volle tevredenheid samen met Tentoo. Ontzorgt en goede service!”

    Ellenor Spreeuw - Oprichter Act4you
  • "Tentoo is een betrouwbare en solide payroll partij die SBS met adviezen ondersteunt en die professionaliteit, dienstverlening en flexibiliteit hoog in het vaandel heeft staan."

    Amunda Schaap - Manager Personeelszaken SBS
  • "Kwaliteit is het handelsmerk van het ANP, kwaliteit is ook wat wij zoeken bij onze partner in payrolling. Daarom werkt het ANP samen met Tentoo."

    Johan Groeneveld - Adjunct hoofdredacteur ANP
  • "Payrolling van Tentoo is dé oplossing die zowel voor onze reisorganisatie als voor de reisbegeleiders perfect uitpakt. Wij kunnen nu langer op flexibele basis samenwerken. Payroll is ideaal voor de seizoensbranche!"

    Marieke Warnaar - HR Executive Koning Aap
  • "Voor ons vast personeel verzorgt Tentoo de salarisadministratie en voor ons flexibel personeel maken wij gebruk van payrolling. Het is handig dat wij alles bij één leverancier kunnen onderbrengen. Daarbij spreekt de hoge mate van automatisering ons enorm aan!"

    Petra Bertelink - HR Manager Mathijs Maaltijdbox
  • "Samen met Tentoo groeien we en dankzij Tentoo groeien we!"

    Maartje van der Hoeven - Eigenaar Models at Work
  • "Tentoo verzorgt voor ons de salarisadministratie. Onze mensen hebben elke maand netjes hun salaris, de loonstrookjes kloppen altijd en ik heb nergens omkijken naar. Tentoo is een professionele en efficiënte club."

    Henk Jan Beltman - CCO Tony’s Chocolonely

8.0
Tentoo scoort een 8.0/10 op basis van 169 beoordelingen

Hebben de sprong al gewaagd...

  • Sanoma
  • Oddessey
  • Act4you
  • FunX
  • Streetwise
  • ANP
  • ID&T
  • Bridge Marketing
  • Models At Work
  • Continu
  • ProSpex
  • Rebel
  • Aaaaha
  • Tonys
  • SBS
  • Premeo

Tentoo.nl maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan met het gebruik van deze website, ga je akkoord met het plaatsen van deze cookies. Lees meer »